Movie Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier, podsumował I półrocze 2021 roku. Spółka osiągnęła ponad 5,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz zysk netto na poziomie ponad 6,6 mln zł. Jest to wynik wyższy od analogicznego okresu w 2020 roku aż o prawie 64 porcent. Za wartość przychodów odpowiadała przede wszystkim sprzedaż Lust From Beyond, której premiera na PC odbyła się 11 marca br., oraz Drug Dealer Simulator. Był to również okres kontynuacji intensywnego rozwoju Grupy Kapitałowej Movie Games, w skład której wchodzi obecnie aż 14 podmiotów.
Minione półrocze było okresem kontynuacji rozwoju Rodziny Movie Games, która została znacząco rozbudowana w ubiegłym roku. Na koniec drugiego kwartału w skład Grupy wchodziło 14 spółek, a najważniejsze z nich to m.in. True Game, powołane wraz z raperami Sokołem i Małolatem skupionymi na produkcji gier o szeroko pojętej tematyce ulicznej, Road Studio tworzące gry osadzone w stylistyce drogi i podróży, czy też Movie Games Mobile zajmujące się produkcją gier mobilnych. Istotnym nowym dodatkiem do Rodziny Movie Games jest Image Games, studio założone z nagrodzonym m.in. Złotą Palmą i Złotym Lwem domem produkcyjnym Platige Image. Image Games skupi się na produkcji gier o tematyce gangsterskiej, osadzonych w różnych realiach historycznych.
- Ubiegły kwartał to kolejny, bardzo dobry okres zarówno dla Movie Games, jak i wszystkich naszych Spółek zależnych. Rodzina Movie Games powiększyła się m.in. o Movie Games VR, który będzie producentem i wydawcą gier dedykowanych platformom do wirtualnej rzeczywistości. Doszło również do istotnych postępów w odwrotnych przejęciach realizowanych m.in. przez Pixel Crow, True Games oraz Movie Games Mobile. Powitaliśmy również na naszym pokładzie Davida Jaffe, legendę gamedevu ze Stanów, twórcę kultowej serii God Of War, który dołączył do naszej Rady Nadzorczej – komentuje Mateusz Wcześniak, Prezes Zarządu Movie Games.
W czerwcu br. roku do Rady Nadzorczej Spółki dołączył David Jaffe. autorem i pomysłodawcą legendarnej serii God of War i laureatem nagrody BAFTA. Słynny twórca został konsultantem Spółki w zakresie game developmentu. David Jaffe zainteresował się Movie Games po premierze gry Lust From Beyond, która zadebiutowała na platformie Steam 11 marca 2021 roku. Gra zebrała bardzo dobre recenzje i opinie użytkowników platformy. Koszty produkcji zwróciły się w 13 dni od rozpoczęcia sprzedaży. W dniu premiery Lust From Beyond była obecna w pierwszej 10. zestawienia “Global Top Sellers” Steama oraz osiągnęła status najlepiej sprzedającej się polskiej gry na platformie Valve (stan na dzień 12 marca 2021). Ponadto gra osiągnęła wysokie oceny graczy, uzyskując aż 83 procent pozytywnych opinii na platformie Steam.
- Najbliższe miesiące będą jeszcze bardziej owocne. Podczas najbliższych targów Gamescom będziemy prezentować nowe materiały z gier Alaskan Truck Simulator, Mythbusters, War Hospital, a także ogłosić nową produkcję. Przygotowujemy się również do rozpoczęcia kampanii na platformie Kickstarter, która będzie elementem promocji gry Mythbuster powstającej na licencji znanego programu stacji Discovery Channel. Kampania rusza już 26 sierpnia – dodaje Mateusz Wcześniak.
W I półroczu br. spółka odnotowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 5 527 tys. zł, zysk operacyjny w wysokości 561 tys. zł oraz zysk netto na poziomie 6 603 tys. zł
O spółce:
Movie Games S.A. jest polską spółką założoną w 2016 roku przez Mateusza Wcześniaka, fana gier z doświadczeniem w sektorze finansowym, wspieranego przez Aleksego Uchańskiego, od prawie trzech dekad związanego z branżą gier komputerowych i mediami oraz Macieja Miąsika, legendę polskiego gamingu, developera z 27-letnim doświadczeniem. Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły developerskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, małopolskim i na Śląsku.
Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2018 roku.
Link do strony artykułu: https://ww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/movie-games-podsumowuje-i-polrocze-2021-roku-zysk-netto-rosnie-az-o-64-proc-r-r